Contact

Telefoonnummer voor alle sociale teams
in Borger-Odoorn (gratis):

0800 2009

Dit nummer is bereikbaar op
werkdagen van 8.30 tot 17.00 uur.

Normale letters

Ondersteuning

Als u bij het sociaal team komt voor hulp of ondersteuning, kijken we altijd eerst wat u zelf kunt en wat er nodig is, zodat u zichzelf weer kunt redden. Soms lukt dat met hulp van mensen uit uw omgeving zoals familie. Lukt dat u niet zelf of met hulp van anderen, dan kan het sociaal team u verder helpen. Als er meer ondersteuning nodig is, dan zorgen we dat die er komt. Geen standaardpakketten, maar maatwerk, omdat iedereen en iedere situatie weer anders is.

Cliëntondersteuning

Soms is het lastig om zelf te bedenken wat u nodig hebt. U weet misschien niet precies waarmee u geholpen bent. Of u bent het ergens niet mee eens. Dan is het fijn als er iemand is die u kan helpen uw vraag duidelijk te krijgen, keuzes te maken en samen met u te bedenken welke ondersteuning u nodig hebt. Deze hulp heet cliëntondersteuning. Wilt u hier graag gebruik van maken? Geef dat dan aan bij het sociaal team. Het sociaal team regelt dan dat u in contact komt met een cliëntondersteuner. Deze hulp is gratis!

Zelf uw aanbieder kiezen

In Borger-Odoorn is een groot aantal bekende en vertrouwde organisaties die u zorg en ondersteuning kunnen bieden. Het sociaal team heeft een overzicht met de aanbieders in Borger-Odoorn.

Nieuwe indicatie nodig?

Als u een nieuwe indicatie of een herindicatie nodig hebt, kunt u zich melden bij het sociaal team in uw buurt. Een medewerker helpt u dan verder. 

De eigen bijdrage

Voor de meeste vormen van ondersteuning betaalt u een eigen bijdrage. De hoogte van de eigen bijdrage is afhankelijk van uw inkomen, vermogen, leeftijd en gezinssamenstelling. Het CAK int de eigen bijdrage.